Jakie wyróżniamy stany towarów w naszym sklepie

Dbamy w naszym sklepie aby sprzedawane towary były nowe i pełnowartościowe, aby każdy z Państwa otrzymał dokładnie to co zamawia, dlatego przed zakupem sugerujemy zapoznać się z poniższą treścią odnośnie stanu towarów. 

  1. Produkt dostępny - produkt dostępny w sklepie internetowym który można zamówić,
  2. Produkt na zamówienie - towar który możemy sprowadzić na wyraźną prośbę klienta,
  3. Produkt nowy- towar całkowicie nowy fabrycznie, nierozpakowany i nieużywany,
  4. Produkt przeceniony - towar który podlega cechom towaru na wypredaży, może być używany, rozpakowany, naprawiany, nosić ślady używania, ze skróconą gwarancją.


Co musisz wiedzieć w przypadku zwrotu towaru?

W trosce o Państwa zadowolenie z zakupów w naszym sklepie, można zwrócić towar w terminie 14 dni, jednak każdy zwrot jest uwarunkowany stanem i przyczyną zwracanego towaru. Każdy z Państwa chce otrzymać produkt nowy, w oryginalnym opakowaniu, który nie nosi cech używania, tak więc produkty rozpakowane, używane, ze zniszczonym opakowaniem będą traktowane jako produkt o pomniejszonej wartości i klient nie otrzyma w takim przypadku pełnego zwrotu pieniężnego. Ocena stanu zwróconego towaru należy wyłącznie do sprzedawcy. W przypadku rozmyślenia się co do zakupionego towaru, chęci zwrotu lub wymiany towaru na inny, klient ponosi opłatę za wysyłkę zwracanego towaru. 


1

Kiedy nie przysługuje Tobie zwrot:

  1. Kiedy przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu, np żwirek.
  2. Produkty z krótkim terminem ważności i szybko psujące się np pokarm.
  3. Zapieczętowane towary, które zostały otworzone i w związku z tym zachodzi obawa, że mogły stracić swoje właściwości, np. niektóre leki, odżywki, kosmetyki.
  4. Rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  5. Towar który uległ uszkodzeniu podczas testów, podlega wyłącznie reklamacji.
  6. Towar przesłany po terminie
  7. Towar zamówiony na wyraźne życzenie konsumenta.
Można zwrócić towar

Kiedy możesz zwrócić produkt:

  1. Pomyłka lub chęć zwrotu bez podania przyczyny, jeżeli zapieczętowany towar nie został rozpakowany i nie nosi cech towaru wymienionego wyżej.

  2. Wyłącznie jeśli produkt zostanie dostarczony z kompletem wyposażenia.



Szczegółowa tabela opłat

Rezygnacja lub wymiana towaru bez podania przyczyny, towar obejrzany ale nie używany. Klient ponosi koszt wysyłki zwrotnej
Nieodebranie przesyłki przez zamawiającego Klient ponosi koszt wysyłki zwrotnej
Opakowanie produktu posiada widoczne rozerwania i inne uszkodzenia podczas rozpakowania  -30% wartości towaru
Brak oryginalnego opakowania produktu -50% wartości towaru
Towar w którym części zostały nierozłącznie połączone z innymi częściami Zwrot zostanie odrzucony
Przedmiot który nosi ślady montażu, złożenia, uruchomienia, używania Zwrot zostanie odrzucony
Produkty które ze względów higienicznych nie mogą być otwierane i przymierzane, których opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu Zwrot zostanie odrzucony
Towar który posiada zerwane plomby producenta lub ślady ingerencji Zwrot zostanie odrzucony
Towar przesłany po terminie Zwrot zostanie odrzucony



Jeśli nie zgadzasz się na te warunki, system nie pozwoli dokonać zakupu na naszej stronie sklepu. Dokonanie zakupu z zaznaczonym polem wyboru "
Wyrażam zgodę na warunki usługi i warunki odstąpienia" oznacza akceptację naszych warunków. Jeśli masz wątpliwości co do stosowanego prawa, możesz zapoznać się z oficjalną stroną UOKiK o prawach konsumenta i konkurencji.



Adresy do zwrotów

  1. Zwrotu towaru możesz dokonać poprzez panel klienta wybierając odpowiedni produkt do zwrotu lub powiadajmiając nas mailowo na adres sklep@zoolio.pl o zamiarze zwrotu towaru podając numer zamówienia i produkt który ma być zwrócony. Bez uprzedniego powiadomienia, żądanie zwrotu będzie odrzucone.

  2. WAŻNE: bez poprawnie wypełnionego formularza zwrotu, towaru nie przyjmujemy. Formularz musi znajdować się w paczce ze zwracanym towarem. Źle lub nieczytelnie wypełniony formularz uniemożliwi poprawny zwrot towaru. Formularz musi zawierać: a) numer zamówienia b) kod i nazwę zwracanego produktu, dane kontaktowe wraz z numerem konta bankowego.

  3. Nie ponosimy odpowiedzialności za przedmioty zagubione bądź uszkodzone podczas wysyłki zwrotnej. Radzimy zachować numer nadania paczki. Sugerujemy aby korzystać z firm kurierskich. Przypominamy także, że nie odbieramy przesyłek wysłanych za pobraniem i do paczkomatów. Prawidłowy adres do doręczeń, zwrotów i reklamacji:


Jeżeli zakupiłeś/łaś towar z magazynu 1Z:

Sklep zoologiczny

Kijewo 40, magazyn J,

63-000 Kijewo

Tel: 791 735 001


Jeżeli zakupiłeś/łaś towar z magazynu 2H:

Sklep zoologiczny

Kotowo 42

60-009 Poznań

Tel: 881 650 080


Jeżeli zakupiłeś/łaś towar z magazyny 3A:

Sklep Enkom

Starzyńskiego 6-7/2

76-200 Słupsk

Tel: 500-632-105


Podstawa Prawna

Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Strona Intetnetowa UOKiK

Pełną i aktualną treść o Prawach Konsumenta znajdziesz na stronie Dziennika Ustaw Internetowego Systemu Aktów Prawnych isap.sejm.gov.pl


Załącznik Nr 1 oficjalna ulotka UOKiK
Pobierz ulotkę

Załącznik Nr 2 formularz zwrotu towaru
Pobierz formularz zwrotu towaru




Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach Sklepu opisany jest stan każdego z nich.
  2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad, aczkolwiek to producent ponosi odpowiedzialność za działanie produktów, sklep zoolio.pl nie jest producentem sprzedawanych produktów, a jedynie dystrybutorem i nie może ponosić odpowiedzialności za wadliwe działanie produktów.
  3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru, Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
  5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w niniejszym regulaminie. 
  8. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, lub skrócona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączyć może też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu która jest podstawą do rozpatrzenia reklamacji.